WSTĘPNA LISTA FILMÓW DOKUMENTALNYCH KANDYDUJĄCYCH DO 27. ORŁÓW, POLSKICH NAGRÓD FILMOWYCH W KATEGORII NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY

Przedstawiamy wstępną listę filmów dokumentalnych kandydujących do 27. Orłów w kategorii NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY, sporządzoną we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym.

Zgodnie z Regulaminem Orłów, do konkursu kwalifikowany jest film spełniający następujące warunki:

w kategorii najlepszy film dokumentalny:
– jest filmem polskim o długości 40 i więcej minut ekranowych, bez względu na technikę realizacji, jest filmem dokumentalnym kreatywnym, który interpretuje rzeczywistość, nadając mu oryginalną, zdecydowanie artystyczną formę i przedstawia autorski punkt widzenia,

– był rozpowszechniany po raz pierwszy w czasie pomiędzy 1 stycznia, a 31 grudnia roku poprzedzającego rok edycji Konkursu, z zastrzeżeniem § 23 ust. 1, nieprzerwanie przez co najmniej przez 7 dni, co najmniej 1 seans dziennie, na ogólnie dostępnych, płatnych seansach kinowych w Polsce i był ogłoszony w programie kina, w którym był wyświetlany; lub – w zależności co nastąpiło najpierw – którego pierwsze nadanie (emisja) nastąpiło u podmiotu dostępnego na terenie Polski po raz pierwszy w czasie pomiędzy 1 stycznia, a 31 grudnia roku poprzedzającego rok edycji Konkursu, z zastrzeżeniem § 23 ust. 1, i było ogłoszone w programie nadawcy.

Producenci filmów, których produkcje spełniają warunki Regulaminu, a nie zostały umieszczone na liście, proszeni są o niezwłoczny kontakt z biurem Polskich Nagród Filmowych Orły, na adres biuro@pnf.pl.

WSTĘPNA LISTA FILMÓW DOKUMENTALNYCH
KANDYDUJĄCYCH

DO 27. ORŁÓW, POLSKICH NAGRÓD FILMOWYCH
W KATEGORII
NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY
(stan na 19.12.2024)

  1. 8. Dzień Chamsinu, reż. Zvika Gregory Portnoy
  2. Bijące serce Warszawy, reż. Rafał Łysak
  3. Budda. Dzieciak ’98, reż. Krystian Kuczkowski
  4. Cafe Dancing czyli muzyka rozrywkowa dwudziestolecia międzywojennego, reż. Jacek Papis
  5. Danger Zone, reż. Vita Maria Drygas
  6. Dawid Podsiadło – Dokumentalny, reż. Tomasz Knittel
  7. Drzewa milczą, reż. Agnieszka Zwiefka
  8. Dwadzieścia lat później: C.K.O.D.3, reż. Piotr Szczepański
  9. Gdy powieje harmatan, reż. Edyta Wróblewska
  10. Hope, reż. Martyna Wojciechowska, Ewa Marcinowska
  11. Irena Santor. Magiczny jeden krok, reż. Agnieszka Gola
  12. Ja, Rosiński, reż. Piotr Kielar
  13. Jestem postacią fikcyjną reż. Arkadiusz Bartosiak
  14. Kuba – dokument o Januszu Morgensternie, reż. Marcin Strauchold
  15. Krąg Putina. Tajemnice rosyjskich majątków w Europie, reż. Ewa Galica
  16. Las, reż. Lidia Duda
  17. Lili, reż. Sylwia Rosak
  18. Myśmy już byli, reż. Aneta Kopacz
  19. Nie jesteś sama, reż. Karolina Lucyna Domagalska
  20. Obczyzna, reż.Piotr Wysocki
  21. Od zera do milionera. 20 lat w Unii, reż. Alicja Albrecht
  22. Ogród, reż. Bruno Brejt
  23. Pastor. Cztery akty, reż. Joanna Rechnio
  24. Pielgrzymi, reż. Ljiljana Bunjevac Filipović
  25. Plan Petera, reż. Grzegorz Pacek
  26. Polska podzielona, reż. Marcin Gutowski
  27. Polski Broadway czyli kabaret dwudziestolecia międzywojennego, reż. Jacek Papis
  28. Posłuchaj, co chcę ci powiedzieć, reż. Małgorzata Imielska
  29. Potop. Postscriptum, reż. Łukasz Czajka
  30. Rave, reż. Łukasz Ronduda, Dawid Nickel
  31. Rok z życia kraju, reż. Tomasz Wolski
  32. Sanah na stadionach, reż. Krystian Kuczkowski
  33. Stańczak – Złapać światło, reż. Tomasz Magierski
  34. Strażnicy nieba, reż. Artur Molęda
  35. Tajwan. Życie w cieniu Chin, reż. Krzysztof Dzięciołowski
  36. Tak dużo i tak mało, reż. Aliksandr Matafonau
  37. To uczucie, reż. Alex Baczyński-Jenkins
  38. W stronę słońca, reż. Agnieszka Kokowska
  39. W zawieszeniu, reż. Alina Maksimenko
  40. Wanda Rutkiewicz. Ostatnia wyprawa, reż. Eliza Kubarska
  41. Wanda. Ostatnia z oddziału, reż. Alina Mrowińska
  42. WinEverything, reż. Janusz Osiński
  43. Wojna o prawdę, reż. Barbara Włodarczyk
  44. Wszystko ma żyć, reż. Tetiana Dorodnitsyna, Andrii Lytvynenko

Zgodnie z Regulaminem par. 12 ustęp 6 organizator Konkursu, „nie ponosi żadnej odpowiedzialności w przypadku, gdy żaden z podmiotów wymienionych w ust. 3 nie przedstawił danych świadczących o dystrybucji filmu bądź serialu.”