Przedstawiamy ostateczną listę seriali kandydujących do 27. Orłów w kategorii NAJLEPSZY FILMOWY SERIAL FABULARNY, sporządzoną we współpracy z nadawcami i producentami.
Zgodnie z Regulaminem Orłów do Konkursu kwalifikowany jest serial spełniający poniższe warunki:
– jest serialem polskim – do oceny postanowienia dotyczące filmu stosuje się odpowiednio,
– składającym się z dwóch lub więcej części, ale o ich skończonej liczbie, o łącznym czasie 150 i więcej minut ekranowych, przedstawiającym oryginalną, fikcyjną, samodzielną i skończoną historię,
– został zrealizowany przy pomocy metody filmowej, ujęcie po ujęciu,
– którego pierwsze nadanie, obejmujące większość części serialu, nastąpiło u podmiotu dostępnego na terenie Polski po raz pierwszy w czasie pomiędzy 1 stycznia, a 31 grudnia roku poprzedzającego rok edycji Konkursu, z zastrzeżeniem § 23 ust. 1, i było ogłoszone w programie nadawcy.
OSTATECZNA LISTA SERIALI KANDYDUJĄCYCH
DO 27. ORŁÓW, POLSKICH NAGRÓD FILMOWYCH
W KATEGORII
NAJLEPSZY FILMOWY SERIAL FABULARNY
reż. Michał Tylka, Aleksander Pietrzak
scen. Łukasz Sychowicz, Marek Baranowski, Mateusz Zimnowodzki, Mateusz Płocha
produkcja: Jake Vision DGA Studio dla CANAL+ PolskaBĘDZIEMY MIESZKAĆ RAZEM
reż. Anna Maliszewska, Tadeusz Łysiak
scen. Alina Semerjakowa, Robert Mąka, Renata Frydrych, Bartosz Blaschke
produkcja: MTL Maxfilm dla Telewizja PolskaFORST
reż. Daniel Jaroszek
scen. Agata Malesińska, Jacek Markiewicz
prod. Forst Film dla Netflix
GANG ZIELONEJ RĘKAWICZKI 2
reż. Bartosz Kruhlik, Antonio Galdamez
scen. Bartosz Kozera, Hanna Węsierska
prod. Baboo Production dla Netflix
GĄSKA
reż. Maciej Buchwald, Aleksander Pietrzak, Grzegorz Jaroszuk
scen. Jakub Rużyłło, Bartosz Janiszewski, Paweł Najgebauer, Mateusz Zimnowodzki, Joanna Pawluśkiewicz
prod. Constantin Entertainment dla Prime Video
GRA Z CIENIEM
reż. Kinga Dębska
scen. Anna Świerkocka, Maciej Świerkocki
produkcja: Opus TV dla Telewizja Polska
IDŹ PRZODEM, BRACIE
reż. Maciej Pieprzyca
scen. Kacper Wysocki
prod. Opus TV dla Netflix
KIEDY ŚLUB?
reż. Łukasz Ostalski, Piotr Domalewski
scen. Marek Baranowski, Katarzyna Wiśniowska
produkcja: Akson Studio dla CANAL+ Polska
KLARA
reż. Łukasz Jaworski
scen. Marek Modzelewski
produkcja: TVN Warner Bros. Discovery
KRUCJATA II. ZNAK BLIŹNIĄT
reż. Łukasz Ostalski
scen. Wojciech Tomczyk
produkcja: Akson Studio dla Telewizja Polska
LADY LOVE
reż. Bartosz Konopka
scen. Ewa Popiołek, Dorota Jankojć-Poddębniak
prod. Bongo Media Production dla TVN Warner Bros. Discovery
LOKATORKA III
reż. Michał Otłowski
scen. Joanna Doniec
produkcja: Pokromski Studio dla Telewizja Polska
MATKI PINGWINÓW
reż. Klara Kochańska-Bajon, Jagoda Szelc
scen. Klara Kochańska-Bajon, Dorota Trzaska, Nina Lewandowska
prod. Mental Disorder 4 dla Netflix
MATYLDA
reż. Krzysztof Lang
scen. Marcin Grabowski, Andrzej Staszczyk, Anna Gutowska, Iwona Siemieniuk, Sylwia Zientek
produkcja: Telewizja Polska
NIEPEWNOŚĆ
reż. Waldemar Szarek
scen. Zuzanna Szarek, Waldemar Szarek, Paweł Jurek
produkcja: Telewizja Polska
ODWILŻ (sezon 2)
reż. Xawery Żuławski
scen. Kevin Rundle, Bartosz Janiszewski
produkcja: Magnolia Films dla TVN Warner Bros. Discovery
PROFILERKA
reż. Monika Jordan-Młodzianowska
scen. Grażyna Molska
produkcja: Telewizja Polska
PROSTA SPRAWA
reż. Cyprian T. Olencki
scen. Cyprian T. Olencki
produkcja: Hungry Crocodiles dla CANAL+ Polska
ROJST MILLENIUM
reż. Jan Holoubek
scen. Kasper Bajon, Jan Holoubek
prod. Entrego dla Netflix
SKAZANA (sezon 4)
reż. Bartosz Konopka
scen. Karolina Szymczyk-Majchrzak, Ewa Popiołek i Hanna Węsierska
produkcja: TVN Warner Bros. Discovery
SZADŹ (sezon 4)
reż. Anna Kazejak
scen. Michał Godzic
produkcja: Akson Studio dla TVN Warner Bros. Discovery
ŚLEBODA
reż. Michał Gazda, Bartosz Blaschke
scen. Karolina Frankowska, Katarzyna Golenia
prod. MS Productions dla SkyShowtime
UDAR
reż. Paweł Demirski, Antonio Galdamez, Rafał Skalski
scen. Paweł Demirski
prod. Telemark dla Viaplay Group
ZATOKA SZPIEGÓW
reż. Michał Rogalski
scen. Wojciech Lepianka, Michał Godzic
produkcja: Telewizja Polska
Zgodnie z Regulaminem par. 12 ustęp 6 organizator Konkursu, „nie ponosi żadnej odpowiedzialności w przypadku, gdy żaden z podmiotów wymienionych w ust. 3 nie przedstawił danych świadczących o dystrybucji filmu bądź serialu.”